четвер, 31 січня 2013 р.

Як самому зробити тюнінг ЗАЗ 968.

Як самому зробити тюнінг ЗАЗ 968.



На першому тест-драйві цієї машини відразу було відмічено, веде вона себе не як Запорожець в звичному нам поданні. І помічаєш це вже по перших секундах, починаючи зі старту. У Горбатого движок торохтів при заводі так, що на сусідній вулиці було чутно. А тут ні шуму, ні торохтіння - машина рушила з місця без ривка і абсолютно безшумно. Перша, друга і третя передачі пройшли непомітно, настільки налагодженої виявилася коробка.

Машина навіть слухняна йшла в занос на напівпорожній вулиці, який було легко виконати за допомогою невеликих ривків руля і коротких натисків на педаль газу. Виїжджаємо на лід, і водій врубає газ на повну потужність. Чесно кажучи, стало страшно. Але машина і тут показала, на що здатна. Здивовані перехожі ще довго перетравлювали побачений ними танець червоно-білої машини на льоду.


При всьому цьому аудіосистема була постійно включена на повну, басові колонки гуркотіли і гули, а верхні вторили їм у такт. На приладовій панелі видно було таємниче світіння, а бортовий комп'ютер весь блимав різнокольоровими вогниками. Спідометр помітно виділявся з усіх приладів, залучаючи погляд (ще б пак! Адже Запорожець уже наближався до 200-кілометровій позначці). Після того, як скидаєш швидкість, машина плавно і чітко повертається до звичайної їзди. Це авто здатне на багато чого - і різкий розворот, а ковзання одним боком, і різке гальмування і прискорення.


Виконавши кілька стандартних вправ, ми переконалися, що маємо біло з чимось вартим уваги. Правда, спочатку треба було вийти з машини, а зробити це виявилося непросто. Сніговий буревій, що пронісся над нами під час тест-драйву, заліпив двері. Довелося, як колись, висовувати руку у вікно і відмикати замки зовні.


Звичайно, те, що вийшло у хлопців, - це не зовсім Запорожець. Це щось середнє між німецьким пафосним авто і яким-небудь суперкаром. Правда, в документах вона значиться, як скромний ЗАЗ 968. Але деталей від ЗАЗ 968 тут можна по пальцях перерахувати. Задня вісь встановлена ??набагато далі, ніж була. Зовнішній вигляд з яскравою і зухвалої забарвленням в червоно-білих тонах, зовсім не асоціюється з Запорожцем. Та ще й протитуманна оптика до всього. Навіть не відразу можна зрозуміти, що це колись був Горбатий. Багато напевно зададуться питанням: а як самому зробити тюнінг ЗАЗ 968?


Ну, запорожцем, звичайно, це назвати важко, з тієї причини того, що насправді це BMW. Тобто, побудовано це диво техніки на платформі BMW 325 xi. BMW подарувала Запорожцю безліч дуже важливих деталей - коробку передач, движок, підвіску, днище і деякі частини салону. Правда, салон зазнав величезну кількість змін. Довелося все робити практично заново, щоб підігнати деталі. Частина приладової панелі була урізана, оббивка салону стала шкірної в тонах забарвлення кузова, майже вся електроніка була замінена, в тому числі, і аудіо. Кінцевий підсумок вийшов дуже комфортним і зручним, але трохи тісним. Це цілком з'ясовно розмірами Запорожця.


Автором дивного проекту під назвою "Як самим зробити тюнінг ЗАЗ 968" став Сергій Любченко, представник московської компанії Pro Line Racing. Ідея взялася, звичайно, не зі стелі. Сергію випала можливість задешево купити поламаний BMW третьої серії і яскраво-червоний ЗАЗ 968 1979 року випуску. BMW не підлягала відновленню, так як її кузов був повністю пошкоджений. Новий кузов знайти самому було складно, тому було прийнято рішення зняти його з Запорожця. Робота над створенням нового авто тривала півтора року. За цей час пішло чимало фарби, ниток, матеріалів і пр. А також знадобилося досить багато грошей і велика витривалість команди, яка працювала над проектом. Всі авто практично заново було зібрано вручну, працювати доводилося день і ніч. Як тільки не ісхіщрялся хлопці, навіть бампери переварювали з водостічних труб. Поєднати дві настільки різні машини в одну було дуже складним завданням.


Представлено це творіння було на московському автосалоні "Екзотика-2001". Публіка з подивом розглядала цей автомобіль, який відразу привертав увагу. Після того, як народ вдосталь надивився на це цікаве явище, авто пустили в хід. Тобто, стали ганяти на ній на змаганнях. За кермом був сам Сергій. Звичайно, суперників на трасі у цієї машини було багато, і всі вони досить серйозні. Головним претендентом у боротьбі за лідерство став Mitsubishi Lancer Evolution VI. Складно сказати, яке з авто краще проявляє себе на трасі. Але перемагає то один, то інший. Коли Сергій на трасі з'ясовував стосунки з "п'ятисотий", зламалася коробка передач. Її швиденько поміняли, поставивши коробку від BMW. Поміняти довелося і амортизатори. Для цього були обрані Bilstein Sport, вони значно поліпшили їздові характеристики. Развесовка цього авто по осях дуже сумнівна. Тому налагодити нормальну їзду довго не вдавалося, але після проведеного тюнінгу все змінилося.


Іноді цей автомобіль можна побачити і на московських дорогах. Перехожі приголомшено дивляться на подобу Запорожця, проносяться повз них на величезній швидкості.


Природно, і в ГИБДД-шників він викликає інтерес. Сергія періодично зупиняли за перевищення швидкості, але так захоплювалися бесідою про авто, що забували оштрафувати. Взагалі, ця машина викликає небувалий інтерес скрізь, де з'являється. На Сергія відразу налітає юрба, яка бажає дізнатися, що до чого.


Коли бачиш в справі таке авто, не можеш не усміхнутися, згадавши, як в анекдотах Горбаті "уделивает" Мерседеси . Але це вже реальність, і тут немає нічого смішного. І з Мерседесом він може посперечатися на цілком рівних умовах. Ну і, звичайно, буде захищатися від "наїздів" сталевими бамперами, вивареними з труб.


Тепер Сергій мріє про те, щоб взяти за основу все той же BMW і зробити що- щось на зразок "Волги" або "Перемоги" на його базі. Ще один проект, який поки в планах - це ІЖ КОМБІ VR7.


Існує безліч кумедних історій і анекдотів про Запорожці і їх тюнінг, в яких вони представлені не в кращому вигляді. І це не дивно. За свою історію цей маленький автомобільчик з очманілим поглядом встиг завоювати собі вельми сумнівну репутацію завдяки незграбному капоту, відстовбурченою вухам, жахливого звуку і невитіюватому движку, який був простіше нікуди. Однак, зараз він цінується майже так само, як Жук за кордоном. Є ж любителі автоекзотики і у нас в країні. Його популярність зростає серед любителів прокачати авто і зробити самому з нього цукерку.


Чому вищеописаний BMW дістався Сергію майже за просто так? Він побував в серйозній переробці, перекинувся кілька разів. Кузов, природно, некруто і відновленню не підлягає. Вірніше, підлягає, якщо дуже постаратися, але за нечувану суму. А це не має ніякого резону. Вже краще пустити те, що залишилося, в оборот. Так Сергій і вирішив зробити. Адже ходова частина авто залишилася практично неушкодженою, як і його движок.


Запорожець купити було легко і, головне, зовсім недорого. Цей дістався Сергію всього за 1500 рублів. І це при тому, що всі документи на нього були в нормі, та до того ж він ще й їздив. Але тут не в їзді була справа, а в кузові. Саме він був об'єктом уваги Сергія. ЗАЗ 968 буквально розібрали по шматочках. Вся ходова частина і мотор машини залишилися лежати до кращих часів, а ось деталі кузова стали поганяти до повнопривідної ходової частини BMW.


І ось, через півтора року завзятої роботи шести чоловік, з'явилося нове авто, схоже на дивну змішання німецької та української крові. Запорожець подарував цьому автомобілю лише деталі кузова (двері, капот, скло) і головну оптику. Салон, движок і ходова частина - від BMW. А все інше хлопці виготовляли самі, своїми руками. Крила для переда збиралися з різних деталей, від різних машин. Випускна система отримала кілька запчастин від Мерседеса 123. Її потрібно було зробити так, щоб вона вписалася в невеликий за розмірами задок, який довелося зробити ще менше, щоб підігнати до ходової частини BMW. Як уже згадувалося, бампери зроблені за допомогою сталевих водостічних труб, які були вміло загнуті за формою і пофарбовані під колір кузова.


Спочатку при тест-драйвах виникали серйозні проблеми з новим капотом - він відривався. Вирішено було поставити на нього замки для вірності. А все через те, що нове авто розвивало нечувану для Запорожця швидкість - 205 км/год. Кузов вийшов дуже легким, що дозволяє цій машині здійснювати розгін від нуля до сотні всього за 8 секунд.


Усередині салону з'явилася нова приладова панель від BMW, яку довелося обрізати, щоб вона влізла . Відрізали бічні висновки грубки. Передні сидіння потрібні були менших розмірів, тому їх зняли з Е12. З'явилося тут і заднє сидіння. Все це отримало шкіряну обшивку.


Щоб кузов від Запорожця виглядав не так сумно, хлопці встановили на нього легкосплавні диски R15, вироблені "Авіатехнологія". Щоб пофарбувати кузов, потрібно було самому підібрати правильну фарбу. У звичайний червоний барвник додали трохи металевого порошку, щоб отримати ефект вогню.


Найскладнішим справою було зареєструвати цей автомобіль в ГИБДД. Значиться він як Запорожець, але двигун-то у нього від BMW. Тому представника закону вперто не погоджуються небудь реєструвати цей транспортний засіб. Але по дорогах нашим ця машина все ж розсікає на свій страх і ризик. І, звичайно, її не раз вже зупиняли. Правда, представників закону можна було легко відвернути довгими розповідями про те, як народився цей шедевр. Непідробний інтерес він викликає і у інших водіїв, і у роззяв.



На новенькому Запорожці-BMW вже покаталися на московських опівнічних заїздах, і виявилося авто в числі лідерів. Правда, до першого місця так і не дотяглося.


Сергій має намір найближчим часом трохи доопрацювати цей автомобіль, щоб додати йому закінченість. Треба ще зробити чіп-тюнінг, поміняти распредвали, щоб збільшити потужність движка. Також готується до виходу у світ ще одне авто над якому майстри по тюнингу теж попрацювали на славу.

Немає коментарів:

Дописати коментар